tirsdag 19. august 2008

Skogens matfat

I dag var det utedag for 3. og 4.klassingene.
De skulle ha pølser og slikt.
Da dattera kom hjem var det kjempeviktig å få noe opp av sekken med en gang.

"Det er noe viktig jeg må vise deg som du sikkert blir glad for", og opp av sekken kom alle disse soppene.


Hun tenkte at jeg ville ha det siden jeg hadde sagt at vi skulle gå i skogen og se om vi fant noe sopp.
Så kjekk jente som tenker på mammaen sin i skoletida -smil-

Når det er snakk om sopp, må jeg vise frem det jeg egentlig hadde tenkt som månedsbilde i Sting for Sting-alongen, men det endte opp med eple i stedet.


Etter alt snakk om Bento - matpakke, laget jeg slike matpakker første dag.


Jeg holder på å quilte rundt på mine spisebrikker, og er ferdig med toppen på Ufo3, men det er ikke klart til å vises frem ennå.
Har også sendt ifra meg min Roun Robin-blokk, og mottatt en ny som jeg skal sy striper på - men den er ikke lov å vise frem. Jeg får heller ikke se min før den kommer ferdig tilbake om noen måneder.

6 kommentarer:

merete sa...

Kantareller er nydelig, - det er vel snart tid for det her også, tenker jeg!
og jeg likte sopp-mønsteret!

Anonym sa...

kantareller er knallgodt!

merete sa...

En kommentar til...:

Har lagt ut awarder i bloggen til deg, sammen med takk for oppmuntrende kommentar/er i sommer!

Anonym sa...

Hei! Lenge siden jeg har tittet innom, men nå våger jeg meg litt ut i blogglandia igjen ;) Så snill datter du har. Det er så superkoselig når ungene gjør slike ting for å smelte et mammahjerte :) Ellers ser jeg at det som vanlig er mye fin søm hos deg! "Ses" :)

Mångsysslare sa...

Hvis du ikke har noe imot det vil jeg gjerne lage soppmotivet ditt også i september.

Rita sa...

Det er bare kjekt om noen vil sy dette motivet også.