søndag 16. juli 2017

Nye overdeler til meg.


På facebook har vi en gruppe som heter Vi Sygale.
vi har også laget oss en snap som går på rundgang blandt de som ønsker å bidra.
Jeg hadde den for en uke siden.
Da ble det sying hele dagen.
Jeg startet med å sy denne hettegenseren.


Det ble filmet og tatt bilder underveis som ble lagt ut.
Til høsten skal jeg nok melde meg på snapdag igjen.
Ble ganske revet med da jeg holdt på,så mye ble gjordt.



Mønsteret er fra Stoff & Stil og heter hettegenser.
Stoffet er også derifra og er isoli jersey.


Denne laget jeg ikke den dagen, men nylig ferdig med denne også.
Håper på noen deilige sommerdager i ferien så denne kan brukes.
Har brukt Made By Runi sitt mønster Every Day Dress. 
Jeg har kjøpt mønsteret som pdf fil og tapet sammen masse A4-ark.
Min kjole er sydd uten lommer og med rett kant nede i stedet for buet.
Denne er kantet rundt alle plasser.


Har også sydd med to kjoler av Onion 2035-mønster.
Her er den ene.
Denne var ferdig før snapdagen, men jeg fikset på halsen den dagen.
Hadde egentlig litt høy ribbhals, men den stod litt for mye ut.
Løsningen ble å brette den ned og sy en stikning.
Jeg har litt mindre utringning enn mønsteret, og har sydd lengre ermer.
Det er ribb på ermer og hals, og den er brekket opp og sydd nede.
Lengden på denne er akkurat rett oppfor kneskål.
Husker ikke hvilket stoff det er, strikkeaktig og litt varmt så det passer til litt kaldere dager.



Denne sydde jeg på snapdagen.
Det er i et strikk stoff med mye strekk.
Denne er kantet rundt alle plasser.
Den er sydd med raglandsermer.
Mønster er fra et Ottobre blad nr.4/2016, opprinnelig en tunika tror jeg.
Har sydd flere gensere og ulltopper av dette mønsteret da det har ledig og god passform.

Ingen kommentarer: