tirsdag 2. august 2016

Syr kjoler og topper.


Utgangspunktet var Made By Runi sitt mønster Every Day Dress.
Jeg har laget den ca.90cm lang og brettet opp nede. Har også samme lengde bak og fremme.
Har ikke lommer. I hals og på ermer har jeg laget ribb istedet for kantebånd.
Har også forlenget ermene med ca.5 cm.


Stoffet er veldig retro, og passet perfekt til denne kjolen.

Har sydd en ny brytertopp fra boka Heilt Spesiell.

Ikke så fornøyd med kantingen.
Har som mange andre kjøpt meg kantebåndsapparat og bruker på  vanlig symaskin.
Dette stoffet er veldig elastisk så kanten ble litt for slakk.
Tror jeg skal ta det opp og sy på nytt.
Skal lage den litt kortere også.

Her er den første Every Day dressen jeg lagde, den er laget helt 
etter Made By Runi sitt mønster.


Detalj av lommen, et skikkelig gladstoff.




Ingen kommentarer: