onsdag 11. mars 2015

Ny topp.


Da har jeg laget meg et nytt plagg.

Mønsteret er med v-hals, og oppdelt i overdeler og nedredel  på framstykket.
Denne gang husket jeg å forlenge overdelene slik at sømmen over kom under bysten.


Har også tilpasset den til min størrelse ved å måle før jeg startet opptegning av mønster.
En størrelse oppe og over til en ny størrelse fra livet.
Ermene har jeg 3/4 lange, lengden på toppen kunne jeg gjerne hatt 5 cm lengre, men den går fint slik den er nå også.
Her er den på min nye venninne. Så utrolig mye mer lettvint å legge mønsterdelen på henne for å tilpasse enn å prøve å måle på seg selv.


Her er mønsteret jeg brukte, nå har jeg lyst til å lege en til i samme modell, med litt videre armer og nesten tunika-lengde.
Har brukt den to ganger allerede og likte veldig godt fasongen jeg fikk til.



1 kommentar:

Lindas hobbystue sa...

Den ser skikkekig lekker ut :-)