mandag 2. mars 2015

Ikke alt går som tenkt..

I dag var dagen da jeg skulle komme igang med å sy klær.
Hadde med dette mønsteret til S&S, og spurte om de kunne finne et svart stoff som passet å bruke her. Da jeg skulle igang i dag var jeg en smule skeptisk til stretchen i stoffet. Syntes det var lite.
Den kom ikke lengre enn hoftene nei, uten glidelås og stretch er det ikke enkelt med kvinnelige former.
Jeg velger stoff selv neste gang !

En slå om kjole var neste prosjekt ut. Har målt og tegnet av mønster og igang med klipping.
Har bare opplegg på ermer og nedre kant igjen nå ikveld.
Men synes ikke den ligger så fint nedover på utsiden når den ikke er sydd sammen, kun snora i livet som holder den sammen.

I går hadde jeg en fargerik stund med applikering, lukkekanter gjenstår.


Ingen kommentarer: