tirsdag 25. september 2012

Tredje forsøk ble bra !

Den perfekte sminkepungen skulle jeg lage.
Her er tredje forsøk som ble perfekt størrelse, så nå må jeg skrive ned mål og slikt.

Her er første forsøk, den ble for høy og litt smal, og skråskjæring litt for liten.
Planen var at den ikke skulle svinge inn nede i bunnen.

Ok, da var det bare å gå igang en gang til.
Men denne ble jo altfor lang, og for lite høyde + at hempene ble altfor lange....

Jaja, en tepause , så var det bare å sette igang enda en gang, og resultatet er på det øverste bildet.

Nå er det tid for fyring i ovn og hekletid. Tror jeg må på jakt etter flere glass :)


6 kommentarer:

karinanna sa...

Flotte spreke farger på den øverste - ikke alltid lett å finne rette fasongen.

Trines hobby sa...

Flotte mapper i glade farger:) Fyr i ovnen og levende lys er heller ikke å forakte:)Ha en flott høst!

RyumQuilt sa...

Synes de ble bra de to andre også, men enig i at den øverste var perfekt. Artig å prøve og feile litt underveis, slik at man finner sin egen måte å gjøre det på.
Likte stoffene du har brukt.
Ha en fin kveld :-)

Bente sa...

Fine sminkepunger, Alle gode ting er tre...
Greit å notere måla, så slepp ein same runda seinare...

STEINKJERRINGA sa...

Spørs jo hva du skal bruke dem til. Jeg har mange på badet med forskjellig innhold. En sånn høy og liten har jeg småkoster fra tannlegen i. Mange av mine sminkepunger er sydd av rester, og da er det evt. vattbiten som bestemmer størrelsen. Ha en fin onsdag!

Unknown sa...

Fine mapper i herlige farger, alle god ting er tre sies det. Har lyst til å sy noen slike jeg også, men først litt mere på ufoene...
Ha en fin og kreativ dag.