torsdag 1. desember 2011

Masse godteri 1. desember.

I dag har vi laget mye godsaker til jul, og selvfølgelig ble det litt smaking også :))

Seigemennbiter i 5 forskjellige farger.
Vi brukte denne oppskriften, med sitronessens.
hadde ikke gjordt noe med litt flere dråper enn oppskriften.

Brente mandler. NAMNAM...
Oppskrifta fant vi her.
- 500 g mandler 
- 0,5 dl vann 
- 150 g sukker 
- 1 ss smør 

Her er de gule seigebitene.

Mandelknekk, oppskrift fra et gammel julegodthefte fra blad.

Marsipan, ferdigkjøpt, pyntet med mokkabønner og mandler, og litt farge på noen.
Det som er greit her, er å ikke lage de for store, det blir fort for mye.

Risboller, oppskrift bak på risposen.
Jeg foretrekker helst å bare bruke sjokolade og bittelitt delfiafett.
Da blir de litt sprø.

Sjokoladefudge. Du må bare prøve oppskrifta . 
Noe så godt snop er det lenge siden jeg har smakt.

Sjokoladekaramell med marsmallows og peanøtter, digg altså.
Et gammelt hefte fra ukeblad.

Det ble hele 7 sorter med godterier, fornøyd med dagens innsats.


4 kommentarer:

Libe sa...

Jösses vad mycket gott :)

HegeT sa...

Åååå, nå fikk jeg vann i munn..!!..
mmmmmm, det så bare så godt ut at jeg bråbestemte meg for at jeg må lage noen gotterier jeg også... Men ikke før i morgen, nå sitter jeg med beina høyt, etter å ha julepynta huset..

koselig førjulstid
Klem
HegeT

Maria Isabel sa...

Jøje meg, her var det mye godt!! Tror det er greit jeg ikke var tilstedet hos dere, da hadde dere ikke hatt mye igjen etterpå ;) Får helt vann i munnen jeg :)
Nå som dere har de syv sorter kan dere jo slappe av med det i hvertfall :)

Klem :O)

Ruth@ sa...

hei på deg...
dette ser jo godt ut så nå skal det prøves her...
ha en god helg....