lørdag 12. mars 2011

En bunad er sydd sammen.

Tidligere i uken sydde jeg sammen liv og stakk, men jo mer jeg så på det jo mer misfornøyd ble jeg.
I dag fant jeg ut at jeg måtte ta det opp og prøve en gang til.
Lagde en litt bredere linning enn det som stod i monteringsanvisningen.

Sydde den til liv for hånd, men tok også en søm helt i overkant med maskin for bedre hold.

Har også rynket forkle og fått på linning på det.
Nå gjenstår det litt hekter og trykknapper.

Er glad for at den ene er sammen, og satser på at det skal gå litt greiere med min egen.
I morgen blir det litt lappeteknikk og så er det å starte opp med min neste uke.

2 kommentarer:

Lis sa...

Så flink du er Rita! Å sy bunader er litt av en jobb!
Lykke til videre! :)
Ønsker deg en fin søndag :)

Odins lille hjørne sa...

Så flink du er!! Blir helt impinert for bunad er litt av en jobb og montere!!
Blir kjempeflott!!
klem fra odin