tirsdag 1. juni 2010

Alf Prøysen

var tema for denne runden med fantasialongen på Hobbyboden.

Det første jeg tenkte på var sangen "Å den som var en løvetann....."
Maskinbroderiet med løvetannen i 3 stadier har jeg hatt lenge, og nå gikk jeg endelig i gang.
Først en blomst, så en til, og så enda en til - men den i midten hadde jeg klart å forbytte bladfargene på.
Ja, ja da var det vel å starte en runde til da, hvert av broderiene tar ca. 1,5 time å brodere på maskin.

Så det ble nytt veggbilde og ei ny pute til stua ut av dette, og løperen på bordet inneholder også samme grønnfarge.


11 kommentarer:

bentetove sa...

Så nydelig pute og veggteppe ! Masse arbeid lagt ned der ser jeg.

toja sa...

En flott løsning på oppgaven!

Mari sa...

Det var skikkelig vitamin innsprøytning med det lime-grønne. Flott !

karinanna sa...

Så flott det ble - friske gode farger.

2ne sa...

Så lekkert og sommerlig :-) Flotte broderier - en fin idè.

Sigrun sa...

Det blei kjempeflott. Jeg har også brodert disse løvetannene i ei gardin til datteren min i 2002:
http://tinyurl.com/3xdav9m
Husker godt at det tok kjempelang tid å sy dem, for ikke å snakke om all broderitråden som gikk med.

Laila sa...

Det var nydeleg! Løvetannen er ein flott blomst med eit dårleg rykte, men snakk om å vere standhaftig :)

Ann Tove sa...

Kjempefint !!

Christina sa...

Nydelig!
Løvetann er en fin blomst - tross alt.

Grethe sa...

WoW - dette var stilig :0)
Du lager så mye flott, jeg har logget meg litt rundt omkring på bloggen din. Satte meg opp som følger - vi "snakkes" - gleder meg til å følge deg.

LeKaQuilt sa...

Sukk.....du lager SÅ mye fint !