onsdag 21. april 2010

Samsøm av sirkelpung, steg for steg.

Da kommer forklaring på hvordan jeg syr sirkelpung. Starter litt i dag, og fortsetter litt hver ettermiddag til vi er ferdige.

Stoff

velg stoff

UTFORDRINGTIL DEG: Bruk små restebiter.

Mal, forskjellige størrelser på fat er ypperlige. Bruker du et med diameter ca. 30cm, passer det til penal.

 forskjellige størrelser på mal

Glidelås 40-45cm, og skråbånd eller lage det av stoff.

glidelås og skråbånd

Vatt, bruk opp rester.

vatt

Velg ut stoff og legg de utover, legg skjøter over hverandre med et sømrom overlapp.

utgangspunkt hovedstoff skjøting av biter til fremstykke hovedstoff 2

Sy sammen til forstykke, og lag et bakstykke like stort, jeg bruker gjerne lerret til bakstykke.

Og holder du på med restene, så sy gjerne flere fremstykker og bakstykker. Vi skal også ha 2 biter på 3X3” til hvert penal, og eventuelt 2 remser på 1 1/2” bredde og lengden rundt halve sirkelen.

Da sier jeg lykke til, så fortsetter vi i morgen ettermddag/kveld.

 





Rita R

5 kommentarer:

Anonym sa...

Я давно хочу сшить такую косметичку, возьмите и меня в свою компанию))) Мой адрес http://rgfhlhtlhklkhg.blogspot.com/

sofen sa...

Hei! Dette kunne jeg godt tenke meg å følge med på, hvis jeg bare husker det hver dag! Tusen takk for flott initiativ!

karna sa...

Så fine punger du har laget, og så artig å kunne følge med hvordan de lages. Er pt IKKE venn med symaskinen, men venter på hjelp.

Grethe sa...

Så artig, jeg kommer innom. Det er så hyggelig når noen vil dele....

Anne-Lise at Rag, Tag, Bobtail sa...

Følger med jeg, men får ikke gjort noe før over helga. Mye fint du har laget :)