lørdag 15. august 2009

Sett til et kjøkken.

Det var sommerlig da jeg startet på dette trekket som skal være til en brødrister.

Hadde bestemt at det måtte være blått og hvitt i det, men plutselig så hadde jeg blandet inn grønn også ( kan visst ikke la være å bruke den fargen).

måtte ta den med for å sjekke høyden, så at jeg hadde laget den for høy.
Ønsker om en serviettholder var der, og jeg hadde jo en som var i grønnfargen som er nederst på trekket.
Hm.... da må jeg lage noen grytekluter til også tenkte jeg, og satte i gang.

De er vrangsydde, og inni har jeg eskimovatt som er vasket på forhånd ( den krymper MYE).
Mens jeg holdt på med disse , så fant jeg ut at siden det brukes spisebrikker der, så var det på sin plass med hver sin brikke til frokostbordet også.


Dette er nå overlevert, så da er det truseposer til jentene mine som står for tur.
Da vi var på tur noen dager i sommer, så fant de ut at de ville ha en slik som jeg har, så da er det bare å gjøre som de sier.
Kjekt å ha en egen plass til truser og sokker når man er på reisefot.
De skal lages av litt rester, så jeg må nok ta jentene med ut i kassene i dag - har en viss peiling på farger også hihi...

Og forressten, veldig kjekt med alle som var innom meg i går og la igjen hilsen - tusen takk !


9 kommentarer:

malla-b sa...

Kjempefint sett du har laga.

Jorun sa...

Morsomt sett! Likte godt fargen og det enkle, rene motivet.
God helg.

Be-ty sa...

Så mye fint du har sydd i sommer! Flott kjøkkensett hvor jeg likte spesielt godt quiltingen på spisebrikkene. Det gule og blå bestemorteppet var også veldig fint, og alle veskene! :))

Hege sa...

Så nydelig sett du har laget :)

2ne sa...

Dette ble et flott kjøkkensett i fine farger :-)

Alettesiriane sa...

Så artig og fornuftig dette var å gjøre.

Laila sa...

Kjempeflott kjøkkensett. Likte spesielt godt dekkebrikkene.

quilting Jeannet sa...

Very nice Rita !!

greetings, Jeannet

Bente sa...

Dette vart eit flott kjøkkensett, fine fargar, fint quilta :-)