onsdag 4. juni 2008

En deilig dag med mye kjekt i posten.



Posten er involvert igjen, og da er det jo vennskapsblokker det er snakk om.
Like spennende og fine blokker hver gang, tusen takk skal du ha atina, dette er maiblokk.



Og så kom det enda en lapp, den er for juni og er fra farmormor. Se så koselig med navnet mitt inni koppen.



Kjempefornøyd er jeg !

Og det var enda en spennende ting til meg i dag.
Etter å ha prøvd Paintshop Pro X2 i snart en måned, fant jeg ut at dette var nok et kjekt program. Veldig mye uprøvd, men det kommer vel etter hvert. Her er det.

Skikkelig bruksanvisning, den lefsa, men på engelsk, ikke fullt så kjekt men men..
I sammen med dette var det også noen salte snopegreier som ble ekspedert ganske så fort av hun som åpnet pakken sammen med meg.


Åh, nå kom jeg på utfordringen til Rita, kommer tilbake med nytt innlegg angående det.

2 kommentarer:

merete sa...

Jeg fikk psp-x i bursdagsgave for ganske så nøyaktig 2 år siden, og jeg er fortsatt ikke "kommet over" den gaven: Jeg har lært så mye og fotograferingen min har også tatt seg opp voldsomt. Et utnikt verktøy, mao.
Heldige du som har masser av spennende forskningstid å se fram til.

mine beste tips:
- lage egne børster (brushes): kan bruke det til å legge inn signatur i egne bilder.
- jobbe i mange "lag" og ikke rett på bildet
- hvordan duplikere lagene, legge på ekstra "tomme" lag som kan fylles med farge eller trykk (for så å slette ett lag om trykken ikke passer)
- bruke auto-redigering/ forbedring på bildet som første test for å ane hvordan en "ekspert" tenker at bildet burte se ut... for så å trykke tilbakeknappen for å gjøre egne redigeringer

Lykke til!

merete sa...

mente ikke å mase, Rita, men fant akkurat denne:
http://illyera.deviantart.com/art/Custom-Text-Brush-Tutorial-73624861
den gir billedlig hjelp når en skal lage egne "børster" til fotoprogrammet.